Reklamační řád
ve smyslu zákona č.. 102/2014 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího
Reklamační podmínky internetového obchodu (e-shopu) WWW.STROMO.CZ
Kvalita rostlin a jiného zboží je před odesláním vždy zkontrolována. Zboží je pečlivě zabaleno. Po převzetí je třeba poskytnout rostlinám přiměřenou péči. Potřebné informace naleznete na internetové stránce prodejce u každého konkrétního zboží. Při dopravě se může rostlinný materiál potlačit, takže nelze posuzovat jeho vzhled v souvislosti s kvalitou. Také je třeba přihlížet k období klidu, kdy rostlinám opadávají listy či v daném období nekvetou, avšak kořenový systém je dobře vyvinut a schopen zajistit další růst. Pokud se během transportu balík poškodil, zásilka není kompletní, dodané zboží je zaměněn, případně se rostlinný materiál i přes Vaši dobrou péči neujali, máte možnost uplatnit si reklamaci.
1.) Všeobecné reklamační podmínky
Všeobecné podmínky odpovědnosti za vady při uzavření smlouvy o koupi rostlinného materiálu (dále jen „zboží“) prostřednictvím internetové stránky www.stromo.sk mezi prodávajícím a spotřebitelem jsou upraveny 40/1964 Sb., v platném znění (Občanský zákoník) a v zákoně č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění.
2.) Reklamační podmínky
- Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno pouze od prodávajícího a které je vlastnictvím kupujícího.
- Záruční doba na prodávaný produkt je dle zákona 24 měsíců. - Záruční doba začíná běžet od převzetí zakoupeného produktu spotřebitelem, tzn. dnem uvedeným na daňovém dokladu – faktuře.
- Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl produkt v reklamačním řízení.
3.) Práva a odpovědnosti při reklamaci
- Reklamované zboží je třeba zaslat na naši adresu firma: Andrej Martinka FLORMAX, Květová 514/26, 97201 Bojnice.
- Kupující může uplatnit reklamaci v místě pro uplatnění reklamace u prodávajícího zasláním zboží k reklamaci poštou či přepravní službou. V souvislosti s uplatněním reklamace zakoupeného zboží prodávající nepřebírá žádné zásilky na dobírku nebo na náklady prodávajícího.
- V případě zaslání zboží k reklamaci je kupující povinen prokázat, že věc zakoupil u prodejce zasláním kopie faktury. Dále je spotřebitel povinen v písemné reklamaci uvést název zboží, počet, důvod reklamace, uvést volbu práva odpovědnosti za vady, které uplatňuje, datum, podpis, adresu, tel. kontakt. Pro urychlení komunikace prodávající doporučuje zásilku obsahující reklamované zboží a průvodní doklady označit nápisem „REKLAMACE“.
- V případě oprávněné reklamace má spotřebitel právo na náhradu poštovného.
- V případě neoprávněné reklamace nárok na náhradu svých nákladů spojených s uplatněním reklamace nemá ani spotřebitel, ani prodávající (kromě případů opakované bezdůvodné reklamace spotřebitele, při které se dá odvodit, že z jeho strany se jednalo o zneužití práv).
- V případě zaslání vadného zboží k reklamaci spotřebitel zašle reklamované zboží ve vhodném obalovém materiálu, který vyhovuje přepravním požadavkům rostlinného nebo jiného zboží.
- Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží ve vhodné formě. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení prodávajícímu. Není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o vyřízení reklamace bude zasláno písemně.
- Nepoškození zboží, resp. neporušenost obalu (dle pokynů při přebírání zboží) je třeba zkontrolovat při přebírání zboží, jelikož zboží při přepravě se může poškodit, doporučujeme kupujícím rozbalit zboží a prohlédnout si jej v přítomnosti dopravce. Vaším podpisem kurýrovi prohlašujete že obal je nepoškozený.
4.) Povinnosti prodávajícího
- Spotřebitel je povinen zakoupené zboží po převzetí řádně a důkladně zkontrolovat. V případě zjištění vady na zboží je povinen bez zbytečného odkladu oznámit tuto skutečnost prodávajícímu. Totéž platí iv případě, kdy spotřebitel zjistí rozpor s objednávkou, je-li dodáno jiné zboží nebo jiné množství, než bylo objednáno.
- Při odstranitelné vadě má kupující právo, aby ta byla odstraněna bezplatně, řádně a včas. O způsobu odstranění vady rozhoduje prodávající. Kupující může požadovat místo o opravy vady (opravy) výměnu vadné věci za bezvadnou, nevzniknou-li tím prodávajícímu nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.
- Po převzetí zakoupené zásilky je třeba zboží co nejrychleji patřičně ošetřit a zasadit.
-Při výskytu neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci pro daný účel, má kupující právo buď na výměnu věci nebo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz).
- Před použitím zakoupeného zboží je spotřebitel povinen řádně se seznámit s obsahem návod k pěstování a ošetřování uvedeném na internetové stránce prodejce. Prodávající neodpovídá za vady zboží způsobené jeho užíváním v rozporu s návodem k pěstování a ošetřování.
- Prodávající neodpovídá za poškození zboží nadměrným zatěžováním (např. přehnojením, ohýbáním větví)
- Prodávající neodpovídá za vady způsobené u dodaného zboží nesprávnou péčí či mrazem. Záruka se rovněž nevztahuje na vady způsobené vyšší mocí.
- V případě výskytu vady má spotřebitel právo na slevu z ceny, výměnu zboží a v případě neodstranitelné vady na vrácení kupní ceny oproti vrácení zboží.
- Z odpovědnosti za vady jsou také vyňaty vady, které vznikly při živelné pohromě.
- Práva odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyly-li uplatněny v záruční době.
5.) Vyřizování reklamací
- Reklamace zboží, bez ohledu na způsob jejího vyřízení, musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Po uplynutí 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.
- Prodávající je povinen vyřídit reklamaci zboží jedním z následujících zákonem stanovených způsobů (s ohledem na charakter prodávaného sortimentu):
* odborné potvrzení zamítnutí reklamace výrobku, při reklamaci do 12 měsíců od jeho koupě
* zamítnutí reklamace bez odborného potvrzení, při reklamaci po 12 měsících od jeho koupě
*výměnou zboží za nové zboží,
* vrácením kupní ceny zboží po doručení reklamovaného produktu
* poskytnutím přiměřené slevy,
* výzvou k převzetí plnění,
- reklamace se považuje za vyřízenou, skončí-li reklamační řízení předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.
- O způsobu vyřízení reklamace vydá prodávající spotřebiteli písemné potvrzení nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. V případě vyřízení reklamace uplatněné do 12 měsíců od koupě zboží jejím odůvodněným zamítnutím k písemnému vyjádření prodávající přiloží i odborné vyjádření oprávněné osoby.
- Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek, a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli měnit i bez předchozího upozornění kupujícího.
Andrej Martinka Flormax
IČO: 42140765, IČ DPH: SK1080043668
97201 Bojnice
Kvetová 514/26
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59
911 01 Trenčín
tel. č. 032/6400 109
fax č. 032/6400 108
e-mail: tn@soi.sk
Podpisem tohoto formularu oznamuji, že v zákonné lhůtě 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží ve smyslu §7 zákona 102/2014 Sb, odstupuji od kupní smlouvy, jejímž předmětem byla koupě zboží, a to konkrétně:
- Formulář na odstúpení od kupní smlouvy FORMULÁŘ VRÁCENÍ TOVARU